دین و زندگی
مهندسین 401
وبلاگ کوتاهی برای زارش

سلام.ببخشید که این پست یه ذره دیرتر از چیزی شد که قول داده بودم.

اما درمورد مطالعه ی درس دینی: نکته ای که مخصوصا توی این چند ساله خیلی روش تاکید میشه ارتباط آیات با متن درسه.به صورت مفهومی.برای همین روشی که من پیشنهاد می کنم اینه:

1- سعی کنید طوری آیات رو یاد بگیرید که از ابتدای یک آیه بتونید آخرش رو حدس بزنید.مثلا سابقه داشته که سؤالی دادن که این آیه خطاب به چه کسانی است و باید آخر آیه رو بدونید که بگید.برای این کار من خودم سعی می کردم آیات رو حفظ کنم.نمی دونم روش خوبیه یا نه اما برای من این جوری آسون تر بود.بعضی ها هم میگن که بهتره نشانه گذاری کنید برای این که بتونید بقیه ی آیه رو از روی اولش حدس بزنید.درمورد نشانه گذاری خیلی اطلاعی ندارم اما از هر روشی که استفاده می کنید حتما حتما سعی کنید آیات رو خوب یاد بگیرید.چون بخش زیادی از سؤالات دینی به آیات ربط دارن.

2- این که متن درس رو با دقت بخونین و بفهمین.بعدا حفظ کنین.مخصوصا لغات کلیدی رو که شاید به صورت جای خالی بدن.

3- پیشنهاد می کنم از یه کتاب که پیام آیات رو داشته باشه استفاده کنید.چون بعضی نکاتی که توی این کتابا هست واقعا با خوندن یه آیه به ذهن آدم نمی رسه.

4- خیلی مهمه که به اندیشه و تحقیق اهمیت بدین.راستش من خودم وقتی یه درس دینی رو می خوندم و تموم می شد دیگه حوصله ی خوندن اندیشه و تحقیق رو نداشتم.اما بعضی آیاتی که توی اندیشه و تحقیق هستن خیلی خیلی مهمن.اگه نخونید بعدا ممکنه سر کنکور با خودتون بگید پس این آیات از کجای کتاب بوده؟!

 

برای مثال یه درس جدید رو می خواید بخونید.اول برین و آیاتش رو بخونین.بعد پیام آیاتی که براش نوشته شده رو تقریبا سرسری بخونید.جوری که اصل مطلب دستتون بیاد.بعدش برید سراغ متن درس و اون رو هم کامل و خوب بخونید.اما فقط یه نکته ی طلایی اینه که هر قسمتی از متن رو خوندین و دیدین به آیات ربط داره یه سر به همون آیه بزنین و آیات رو با متن ارتباط بدین.پیشنهاد می کنم اگه نکته ی خوبی دیدین ، همون جا توی کتابتون بنویسیدش.یا مثلا اول اون آیه رو با یه پیام مختصر کنار همون متن کتاب بنویسید.این جوری دفعه های بعدی که کتاب رو می خونید دیگه لازم نیست همش سراغ کتاب کمک درسیتون برین.وقتی اینجوری کامل متن درس رو خوندین یه جمع بندی از کل درس بکنین(متن و آیات و در نهایت اندیشه و تحقیق ها)قسمت آخر کارتون هم تستای کنکوره.که میگن بهتره بلافاصله بعد خوندن نزنید و بذارید مثلا یه روز بعد یا دو روز بعد.وقتی تستاش رو هم زدید(چه کنکور و چه تالیفی) بدونید که کارتون هنوز تموم نشده.چون دینی یه درس حفظیه و باید همیشه مرور بشه.من که با برنامه ی آزمونا میخوندم برام مرور می شد.شما هم اگه آزمون نمی دید حتما تو برنامه تون مرور درسایی مثل دینی رو داشته باشین.

موفق باشین!



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: سه شنبه 24 دی 1392برچسب:,
ارسال توسط زکریا حسین زائی

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 29
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 29
بازدید ماه : 42
بازدید کل : 24531
تعداد مطالب : 79
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1